Cumu applicà fertilizzante liquidu à e piante

cumu applicà fertilizzanti liquidi à e piante

Quandu avete un giardinu di casa cù certi culturi, a quistione di quandu è cumu hè megliu di fertilizà sempre sorge. U fertilizante hè un compostu chì aiuta à u crescita di e piante per migliurà u so sviluppu è a qualità. Unu di i fertilizzanti più utilizati hè u fertilizzante liquidu. Tuttavia, assai persone ùn sanu micca cumu applicà fertilizzanti liquidi à e piante, in quale proporzione hè necessariu di fà è quale hè u megliu per questu.

Per quessa, avemu da dedicà stu articulu à dì à voi cumu applicà u fertilizzante liquidu à e piante è tuttu ciò chì avete bisognu di sapè per fà bè.

Quale fertilizzante liquidu per sceglie

fertilizzante liquidu

Sicondu l'Associazione Naziunale di Manufacturers di Fertilizanti (ANFFE), i fertilizzanti liquidi deve esse sceltu basatu nantu à e proprietà fisiche è chimiche di a terra è i so bisogni nutrizionale. Questu significa chì deve cuntene i migliori nutrienti: Azotu (N), Fosforu (P) è Potassiu (K), è ancu Magnesium, Calcium, Zinc, Copper o Sulphur. Tutti i fertilizzanti devenu guarantisci un ratio NPK ottimali.

Sè vo circate un fertilizante all-purpose per i vostri pianti ornamentali, interni o di terrazza, pruvate un fertilizante liquidu all-purpose. Sicondu u tipu di pianta, ci sò ancu prudutti più specifichi, cum'è fertilizzanti liquidi per roselli o gerani.

quantu à cast fertilizante liquidu à e piante

Cumu applicà fertilizzante liquidu à e piante in u vostru giardinu

In generale, ci sò trè tippi di fertilizazione: applicazione radicali, applicazione foliar è fertirrigazione. L'applicazione di a radica consiste in l'applicazione di un fertilizante liquidu à a basa di a pianta. Sicondu u pruduttu, pò esse usatu direttamente o diluted with water. In questu metudu avete da esse attentu à a quantità utilizata per ùn dannà i radichi.

L'alimentazione foliar si riferisce à fertilizà e foglie di una pianta. Ùn hè solu una formula unica, ma hè ancu cunsigliata cum'è un cumplementu à a precedente per accelerà l'absorzione di nutrienti.

Infine, a fertirrigazione si riferisce à l'aghjunzione di fertilizzanti à l'acqua di irrigazione. Stu approcciu hè unicu perchè ottimisimu l'acqua utilizendu per furnisce i nutrienti chì e piante necessitanu.

Quantu fertilizante aduprà

Allora venemu à a quistione di u milione di dollari: Quantu fertilizante hè ghjustu? Per risponde à sta quistione, trè fattori deve esse cunsideratu: tipu di terra, tipu di cultura è u so stadiu fisiulogicu. Per i pianti di giardinu, l'usu di fertilizzanti deve esse abbastanza bassu. Altrimenti, rischiate di suffocà. In fatti, hè più còmuda di utilizà dosi più bassi più freti.

Hè bè s'ellu ùn cunnosci micca a dosa curretta, postu chì parechji fertilizzanti includenu struzzioni assai precise per guidà. U so capu di dosing permette di calculà cun grande precisione a quantità chì avete bisognu prima di diluting with water.

Tipi di fertilizzanti

fertilizzanti per i pianti interni

fertilizzante pianu

Pudemu esse sicuru chì ci sò dui tipi di fertilizzanti: fertilizzanti simplici è fertilizzanti multinutrienti. I simplici sò quelli chì cuntenenu un nutriente principalu (nitrogenu, fosforu o potasio). Sti tipi di fertilizzanti sò spessu usati in u campu agriculu o in una grande scala, postu chì unu deve cunnosce bè a cultura è u tipu di pianta per truvà l'equilibriu perfettu di i nutrienti utilizati. In u fertilizante simplice truvamu:

  • Nitrogenu: Cum'è u so nome indica, sò incaricati di furnisce nitrogenu à e piante. Stu nutriente hè rispunsevuli di stimulà a crescita di e piante, facenu più verdi è più abbundanti. Alcune di queste sò urea, ammonia è nitrate d'ammonium, frà altri. Urea hè u fertilizante cù u più altu cuntenutu di nitrogenu (46%) è hè ancu assai prezzu. U sulfate d'ammoniu furnisce 21 per centu di nitrogenu, mentre chì u nitru di ammoniu di calcium hà pocu più di 27 per centu di nitrogenu.
  • Fosforatu: Sò rispunsevuli di furnisce fosforu à e piante. Stu micronutriente hè implicatu in a fioritura, a produzzione di frutti è u sviluppu radicali. I fertilizzanti di fosfate ponu esse superfosfatatu simplice (16% à 20% fosforu) è superfosfatatu triple (46%).
  • potassiu: Stu nutriente hè rispunsevuli di prutezzione di a pianta da a temperatura estrema, è ancu di aumentà a fertilità di u sustrato è hè rispunsevule per u trasportu di nutrienti in a pianta. Un esempiu di sti fertilizzanti hè u clorur di potasio, chì cuntene 60% potasio.

fertilizzante cumpostu

Sò fertilizzanti chì combinanu parechji nutrienti chjave. Sò ancu cunnisciuti cum'è fertilizzanti NPK o NP, secondu u tipu di nutrienti chì cuntenenu. Questu hè u tipu di fertilizante chì avemu in solitu cumprà per i trattamenti di e piante in casa perchè furnisce un equilibriu di nutrienti à e piante è sò assai faciuli d'utilizà. Amparate à sceglie stu fertilizante hè impurtante perchè vi permetterà di ottene u fertilizante adattatu per ogni pianta.

Per sceglie un fertilizante, deve leghje l'etichetta. Truverete 3 numeri in u furmatu xxx. Queste figuri rapprisentanu i percentuali di nitrogenu, fosforu è potasio rispettivamente. Vale à dì, In un saccu di 10 kg di fertilizzante 20-15-30 avete 2 kg di nitrogenu, 1,5 kg di fosforu è 3 kg di potasio.. U restu di l'ingredienti currispondenu à l'elementi inerti chì agiscenu cum'è trasportatori di fertilizzanti.

I pruduttori spessu includenu struzzioni nantu à l'etichetta per u fertilizante per utilizà è e piante chì piglianu bè quella ratio; in ogni modu, pudete cuntrollà u rapportu di fertilizante ideale per quella spezia di pianta particulare in a nostra guida di pianta. Comu regula generale, Pudete cercà un fertilizante chì cuntene duie volte di fosforu cum'è nitrogenu è potasio, cum'è 15-30-15 o 12-24-12.

Sapendu questu pò ancu aiutà à salvà soldi perchè pudete sceglie l'opzione perfetta ancu s'ellu ùn avete micca a marca. Vogliu dì, qualchì volta i pruduttori caricanu più per i prudutti cù belle etichette, ma hè esattamente u listessu cù i prudutti più simplici. Se ùn pudete micca ottene u rapportu ghjustu per u vostru tipu di pianta, eccu un truccu: leghjite l'etichetta di u vostru fertilizante di specialità è scrivite i numeri chì avete aduprà per truvà u vostru fertilizante generale. Per esempiu, un fertilizante d'orquidee particulari hà una ratio NPK di 30-10-10, perchè pudete cercà qualsiasi fertilizante cù questi ratios per i vostri orquidei, ancu s'ellu ùn specifica micca nantu à l'etichetta.

Spergu chì cù questa infurmazione pudete amparà più nantu à cumu applicà u fertilizzante liquidu à e piante è e so caratteristiche.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.