Cumu piantà un ossu medlar

cumu piantà un ossu di nespola

U loquat hè un arbulu di fruttu nativu di a Cina, da induve si sparghje à u Giappone è più tardi à a maiò parte di u mondu. Hè un arbulu finu à 10 metri d'altezza è hè populari per a so resistenza è u fruttu diliziosu. Attualmente hè una spezia naturalizata in paesi cum'è l'India, l'Argentina è u Pakistan, è ancu in l'Isule Canarie è in u bacinu di u Mediterraniu. Parechje persone chì amanu u giardinaggiu maravigliate cumu crià una sumente di loquat cusì chì un arbre cresce da u principiu.

Per questu mutivu, in questu articulu vi diceremu quale sò i passi da seguità per amparà à plantà una sumente di loquat è fà cresce un arbre.

Quandu deve esse piantatu e nespole ?

cumu piantà un ossu di nespola in una pignatta

U clima prevalente in a regione determina u megliu tempu per plantà stu arbre è u so fruttu diliziosu. Sè vo campate in una zona cù un clima tropicale o temperatu tuttu l'annu, pudete cultivà medlars in ogni mumentu senza preoccupazione. In questu sensu, hè un arbulu di fruttu pocu esigente, è finu à chì a piantina di novu nascitu ùn hè micca esposta à temperature assai bassu o forte luce di u sole, ùn avarà micca prublemi in qualunque tempu di l'annu.

Per d 'altra banda, sè vo campate in un clima cù quattru stagioni distinti, hè impurtante di piantà a sumente dopu chì u peghju di u fretu hè passatu, mentre chì dà u tempu di crescita è guadagnà vigore è forza prima di affruntà l'inguerni duru. Per quessa, hè megliu suminà a fossa di medlar à a fine di l'invernu, chì permette à e piante appena spuntate di gode di u clima di primavera, chì hè più benigna in questu sensu. Pudete ancu plantà u medlar più tardi, ma pruvate à piantà in un locu scuru, cumu si ponu desidratà o brusgià.

Cumu piantà un ossu medlar

germinazione di loquat

Mentre chì i nespuli sò spessu injertati per accelerà u tempu di u fruttu di fruttu, ponu ancu esse cultivati ​​da a sumente senza prublema. Ma questu arbulu ùn hè micca bonu per i cuttings, è hè difficiule di cultivà rami o rami piantati direttamente in terra. Segui questi passi per cultivà loquats da un burato:

Per amparà à piantà un ossu medlar, pò esse fattu direttamente in terra, ma hè sempre cunsigliatu di germinà separatamente prima di trasplantà. Lavate l'osse è assicuratevi chì ùn ci hè micca residu di polpa. Allora imbulighjate in carta di cucina umida è mette in un cuntainer, cum'è un vetru, chì deve esse coperto cù film chjaru per prevene a perdita di umidità. In ghjorni o simane, i graneddi germinaranu. Se a carta di cucina si secca, assicuratevi di umidificà di novu. Quandu i rimjiet o piantini anu sviluppatu foglie, ponu esse piantati in terra.

Cumu piantà un ossu di nespra passu à passu

nespole cresciute

In seguitu, avemu da vede quali passi deve esse seguitu, è in quale ordine, per chì u prucessu di germinazione funziona bè.

  • Pigliemu a pignatta (o cuntainer) è lavamu cù sapone in casu chì hà spori fungi o altri microorganisimi chì ponu infettà e sementi.
  • Una volta lavatu, è ancu a tapa, l'avemu chjusu per ch'ellu ùn sguassate. Se no, pudete aduprà un pezzu d'aluminiu è plegà parechje volte per segellà bè u cuntenutu.
  • Extracemu l'ossu da a medlar è lavamu cù l'acqua finu à ch'ella hè assai pulita. Sapemu chì hè pulita quandu ùn ci hè micca visibile residu di polpa è ùn hè più slippery à u toccu.
  • Pigliemu una certa quantità di carta assorbente per copre u fondu di u cuntinuu cù uni pochi strati (almenu 3) è mette in quellu locu.
  • Pocu à pocu pressu l'acqua nantu à a carta posta à u fondu di u tupperu finu à vede chì era sanu sanu ma senza furmà.
  • Pone l'ossu di nespra nantu à a carta bagnata, in u centru di a carta, assicurendu chì sò in bonu cuntattu cù a carta. A volte, per via di a curvatura naturali di e sementi, pudemu avè da vultà per un accessu megliu.
  • Pigliemu almenu trè più strati di carta è i mette nantu à e sementi. Pudemu chjappà prima di mette nantu à a sumente, o pour un pocu d'acqua dopu chì hè in u locu. Se u paper hè forte, hè più faciule per umidificà prima.
  • A sumente deve esse trà a strata di carta sottu è quella chì pusemu sopra, è u cuntattu trà a sumente è a carta umita deve esse u più grande pussibule per allughjà a carta cù i dita.
  • Coperta u cuntinuu è porta à un locu caldu, preferibilmente trà 20 è 25 ° C. Hè impurtante chì a lumera ùn ghjunghje micca à l'ossu, perchè u primu chì emerge quandu a germinazione hè a radica, chì ùn si sviluppa micca bè in presenza di luce.
  • Dopu stu prucessu, avemu solu à verificà u statutu di e sementi ogni 2 o 3 ghjorni.

Per fà questu, apremu i cuntenituri -o foglia d'aluminiu- è alceremu cù cura a carta assorbente chì li copre. Observeremu e sementi per vede s'ellu anu cuminciatu à spuntà; daranu appendici bianchi, i radichi, mentre spuntanu. S'ellu ùn anu micca spuntatu o sò appena cuminciati, l'abbanduneremu un pocu più longu finu à chì e radiche sò almenu 1 cm longu, à quale puntu avemu da pensà à trasfurmà in una pignatta cù sustrato o à a terra per mantene. .

Cura di l'arburu di Loquat

Cum'è una guida pratica per a cura di un arbulu di nespola, vi prupunemu i seguenti cunsiglii:

  • A terra è l'irrigazione: A più impurtante quandu a cura di questi arburi hè di pruvà à dà un terrenu ben drenatu, postu chì questu arbulu, ancu s'ellu resiste bè à a seca, hà bisognu di umidità constante è rega frequente per chì u so fruttu si sviluppa bè.
  • Temperature: In quantu à a temperatura, l'arbulu pò sustene i ghjàllichi finu à -10ºC, ma i so frutti è fiori ùn tolleranu micca temperature cusì basse.
  • Fertilizazione: Fertilizate ogni mese, o ogni 15 ghjorni in u mese di pruduzzione per aiutà à fioru è dà fruttu.
  • Pruning: Prune stu arbulu in i so primi anni per a forma è poi mantene, ma tenite in mente chì a poda deve esse fatta à a fini di l'estiu per via di u so tempu di pruduzzione iniziale.

Spergu chì cù questa infurmazione pudete amparà più nantu à cumu crià una sumente di loquat è e so caratteristiche.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu.

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.