Giardini di Aranjuez

giardini di palazzu di Aranjuez

l Giardini di Aranjuez sò un inseme bellu paisaghjatu di belli boschi è parchi situati in a municipalità di Aranjuez, in a Cumunità Autònoma di Madrid, Spagna. Questi giardini sò un Patrimoniu di l'Umanità è facenu parte di u Paisaghju Culturale di Aranjuez, dichjaratu Patrimoniu Mondiale da l'UNESCO in u 2001.

In questu articulu avemu da cuntà tuttu ciò chì avete bisognu di sapè nantu à i giardini di Aranjuez, e so caratteristiche è a so storia.

Giardini di Aranjuez

palazzu reale di Aranjuez

Aranjuez hè a regione più meridionale è a seconda più grande (186,7 km2) di a regione, circundatu da i cumuni di Castiglia-La Mancha chì appartenenu à e regioni di La Sagra è Mesa de Ocaña. I so limiti giugrafici formanu una lingua larga è carattiristica chì seguita l'acque ammansate di u Tagu longu à a riva manca finu à penetrà in a terra frondosa è nobili di Toledo.

In u cuntestu di l'Altiplanu Castiglianu, carattarizatu da un clima mediterraneu, cù una tendenza à a cuntintinalizazioni, Aranjuez diventa un'isula di vegetazione lussureggiante per via di a scarsità di spazii boscati, rimpiazzati per a maiò parte da i culturi di sempiu estensivi, cù i so boschi estensivi è fureste di riva di fiume, grazia à l'abbundanza di l'acqua è a fertilità di i vaddi di i terreni sedimentarii, in forte cuntrastu cù u desertu circundante.

Un vastu sistema di irrigazione hè statu aghjuntu à u follatu originale, da quale sò nati l'arbureti è i giardini, arricchendu l'ambienti vegetali, mentri camini, ponti è infrastrutture diverse furniscenu una grande accessibilità à u cumplessu.

Storia di i Giardini di Aranjuez

bellezza di u giardinu botanicu

A storia di stu tarritoriu hè piena di scontri culturali, Capeziani, Visigoti, Rumani è Arabi passavanu da sta terra fertile. In u Medievu appartene à l'urganisazione militare di Santiago è u so pruprietariu hà custruitu u primu palazzu in una furesta piena di ghjoculi grossi è picculi. Le statut de Site royal dérive des Rois Catholiques (XVe siècle) qui ont incorporé tous leurs territoires à la couronne, bien que Felipe II (XVIe siècle) soit chargé de réaliser l'un des vieux rêves de son père, l'empereur Carlos V, à À traversu l'ascensione è l'espansione di u recinte di u Palazzu Reale, hà trasfurmatu Aranjuez in una di e so residenze preferite. Filippu II vulia veramente creà unu di i so prughjetti maiò: Aranjuez.

Tantu cusì chì ellu stessu hà datu struzzioni precise nantu à a necessità di disegnà e strade è determinate i dettagli di u paisaghju, cum'è certi di i so cummissioni dicenu: "Vede a strada da u ponte, a vista da u ponte versu a strada". L'amore di Filippu II per u giardinaggiu hè ben cunnisciutu. Forsi era per quessa chì i meglii giardinari spagnoli è stranieri di l'epica anu participatu à u disignu, a creazione è l'esekzione di u travagliu, per ordine espresu di u Rè.

Hè cusì chì sò stati creati i primi giardini botanichi cunnisciuti in Europa à l'epica, chì stabiliscenu centri pionieri per l'esperimentazione è a domesticazione di e spezie di piante tropicali. Sementi, arburi è arbusti purtati da spidizioni da l'Indi sò stati piantati quì. Filippu II hà iniziatu u prugettu cum'è Prìncipe Crown è cuntinuò cum'è Re. À u principiu hà pruvatu à cullaburà cù i so architetti, soprattuttu Luis è Gaspar de Vega, chì stendenu i primi carrughji arburi (Reina, Madrid è Entrepuentes); ma u prugettu hà fattu assai travagliu è era assai cumplicatu (prublemi cù u fiumu, a necessità di creà opere idrauliche, schemi à grande scala...).

Bellezza di i Giardini di Aranjuez

giardini di Aranjuez

A necessità di cunghjuntà l'utilità cù a bellezza è l'obbligazione di creà cuncetti di altu valore paisaghjocu era una sfida cusì ambiziosa chì u suvranu urdinò chì Juan Bautista de Toledo, l'architettu incaricatu di tutte e discipline, figure scientifiche prominenti, li era purtatu in u 1560. cum'è Juanelo Turriano, Pedro Esquivel, Francesco Sittoni o Pacciotto sò stati studiati. Dopu à a morte di Juan Bautista de Toledo in u 1567, Juan de Herrera hà pigliatu u capu di l'opere.

Sottu a tutela di sti dui architetti, i giardini di Picotajo è Doce Calles, i Giardini di l'Isula, i Jardines de Arriba (ex Jardines del Príncipe), etc.; u Reservoir Ontígola, u Canale Embocador (oghji Azuda), l'estensione di u Canale Aves, a Distilleria è una parte di a Torre.Progetti impurtanti cum'è a navigazione di u fiumu Huohe sò stati compiuti.

A scuperta di l'America hà marcatu un cambiamentu di corsu in a ricerca botanica spagnola, postu chì i nostri migliori botanici di u Rinascimentu anu più interessatu in i boschi scuperti in u Novu Munnu cà in u so propiu. A) Iè, i grandi sapienti di sta scenza si cunsacrò cumplettamente à u studiu di a flora di l'Americhe, alcuni di i quali eranu ancu parte di e grandi spidizioni botaniche realizate in quellu periodu (Francisco Hernández pò esse definitamente chjamatu u pioniere di a spidizioni straordinaria).

Quasi tutti abbandunonu trattati scritti nantu à e spezie vegetali recentemente scuperte, è anu pussutu mandà assai di elli à i cantieri di fiori in i diversi giardini riali preparati per l'occasione, cum'è quelli di Aranjuez, per piacè di u rè stessu, nobili è cortigiani. Ancu cusì, a prima erborisazione è a più grande cullizzioni di piante, frutti è sementi sò stati in tuttu u XVIII seculu, durante u regnu di Carlu III.

e piante più famose

Tutti questi giardini anu una cullizzioni unica di piante, micca solu per spezie, sottospecie, quantità di variità, singularità o rarità di alcuni di elli, ma eccu alcuni di i più alti esemplari: superanu i 50 metri di altezza, alcuni di l'arbureti ornamentali più longevi in ​​Spagna righjunghjendu 260 anni. Questi arbureti di u patrimoniu cuntenenu più di 400 spezie d'arburi è arbusti, 28 di i quali sò classificati cum'è arburi esotici da a Cumunità di Madrid.

Trà e piante chì spicca, avemu:

Pecan (Carya illinoensis), ahuehuete (Taxodium mucronatum), palma chilena (Jubaea chilensis), Virginia guayacán (Diospyros virginiana), storax tree (Liquidambar orientalis) è piantaggini (Platanus orientalis, P. occidentalis è P. x hispanica). Altre spezie d'interessu eccezziunale sò: l'ippocastanu à fiori gialli (Aesculus flava), l'ippocastanu à fiori rossi (Aesculus pavia), u migliu di zucchero (Celtis laevigata), macassar (Chimonanthus praecox), l'aubépine scarlatta (Crataegus pedicelata) , Sant'Andrea. arbre (Dyospyros lotus), guilandine (Gymnocladus dioica), tulipanu Virginia (Liriodendron tulipifera), aranciu Osage (Maclura pomifera), magnolia (Magnolia stellata), metasequoia (Metasequoia glyptostrobioides), arbre di ferru (Parrotia persica), paulownia (Paulownia tomentos) ), pinu di Calabria (Pinus brutia), tigliu d'argentu (Tilia tomentosa), zelkova giapponese (Zelkova serrata), etc.

Spergu chì cù questa infurmazione pudete amparà più nantu à i giardini di Aranjuez è e so caratteristiche.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.