Unu di i culturi più utilizati per u cunsumu propiu quandu facemu un ortu urbanu arugula. Tuttavia, ci sò parechje persone chì ùn sanu micca quandu piantà arugula per ottimisà a so crescita è avè megliu risultati durante a cugliera.
Per quessa, andemu à dedicà stu articulu à dì à voi quandu si pianta arugula, quali caratteristiche anu è quale sò parechji aspetti fundamentali per chì a cura hè curretta.
Quandu si pianta arugula
Hè facilitu di cultivà arugula in un ortu urbanu postu chì hè una di questi pianti chì sò incuraghjiti à cultivà per via di i grandi risultati chì esige cù cura minima. Pudemu cultivà, sopratuttu per prufittà di e so foglie, postu chì à un livellu prufessiunale hà altre pussibulità, cum'è u cultivo per ottene i so fiori è e so sementi. Per quessa, avemu da fucalizza nantu à a so cultivazione per piacè u so gustu caratteristicu piccante è pocu amaru, è ancu a cucina avanzata amatu da i cunsumatori.
Semu devi esse nutatu chì per a cugliera mecanizzata di l'arugula, l'arugula hè suminata in u campu aperto nantu à una plataforma di cultivazioni pianu è ben-livellu, cù una densità di piantazione più altu di l'usu (circa 5 cm trà e piante) è distribuitu da a simminzioni. Una volta germinati è in u statu di piantina, sò colti parechje volte per cullà e so foglie teneri.
Sti fogli sò usati sia per cunfigurà i sacchetti di insalata preimballata chì truvamu in a seccione di frutta è verdura di i supermercati, è sò ancu venduti à i ristoranti per pudè preparà sti piatti in i menu chì includenu.
Sementi
Cù uni pochi eccezzioni, ùn ci sò micca piantini di arugula cum'è altre spezie cum'è beets, spinach, o altre spezie di giardinu frondoso. Allora, per cultivà, avemu da principià per cumprà pacchetti di sementi di arugula, chì pudemu truvà facilmente in fiori, centri di giardinu, centri di bricolage è altri punti di vendita specializati.
Un sachet hè abbastanza per alimentà una famiglia per un annu sanu. Hè una varietà assai prezzu. Pudemu truvà diversi tipi di pacchetti di sementi di rucola:
- Sicondu u pesu, sò generalmente trà 5 è 10 grammi. Ci sò cumpagnie chì vendenu sti sacchetti assai prezzu è aghjustate a quantità di sementi à u prezzu di vendita finali di u sachet, chì hè u listessu per tutte e spezie. Ma per fà una idea, ci sò circa 3.000 sementi in un saccu di 10 g.
- Sicondu u tipu, pò esse standard o ecologicu. A diffarenza hè chì e sementi chjamati orgànichi venenu da "pianti madri" cultivati biologicu.
- Sicondu a variità, in questu casu, u catalogu di razzi hè assai chjuca è si focalizeghja nantu à i chjamati "rocket seeds for salads".
- In questi sacchetti di semi di rucola, in più di u nome di a pianta, u pruduttore è l'immagine identificativa di a pianta, Pudemu ancu truvà l'infurmazioni necessarii attraversu diagrammi o pictogrammi.
Passu à passu per plantà arugula
Hè megliu suminà sta pianta direttamente. A sementa diretta di arugula pò esse fatta in vasi, pote, o direttamente in u campu. Pudemu aduprà a tecnica di sementa direttamente in tavulini alveolari in modu chì pudemu inizià u cultivo (germinazione è germinazione iniziale). Allora, quandu avemu digià spaziu per sparghje, pudemu trasplantà sti piantini ben stabiliti è cumincià à cullà e so foglie pocu dopu.
Per a so sementa avemu da principià da e capsule di sementi di rucola. Parechje persone si dumandanu quandu si pianta arugula per ottimisimu u so crescita. U crescente di arugula fora in un clima mediterraneu, in un campu urbanu o in un giardinu, principiarà a simminzioni diretta in a primavera, l'estiu è u vaghjimu, ancu s'è u megliu tempu per suminà hè a prima primavera. Piantaremu 2 o 3 sementi in ogni pirtusone, interrate un centimetru di prufundità. I frames di piantazione ponu esse stabiliti lascendu 15-20 cm trà e piante è 30 cm trà e fila.
Se cultivemu in una pignatta o pignata in un terrazzu urbanu o un giardinu di balcone, i staggione sò listessi è sì, avemu cura di mette u cuntinuu in u sole è evite u ventu forte quantu pussibule. Ricurdativi chì l'edificazioni sò generalmente più suscettibili à u ventu.
A dimensione di a pignatta ùn deve esse assai altu, postu chì l'arugula ùn hà micca un sistema radicali profundo. In quantu à u tipu di sustrato à aduprà, pò esse unu di i tipi di sustrato di piantazione chì aghjunghje 20% terra di campu è 10% argilla o arcilla.
U sustrato deve esse umitu in tuttu u periodu di germinazione. A temperatura ottima di a terra hè sopra à 15 ºC è germinarà circa 10-14 ghjorni dopu a simminzioni.
Una volta chì hà spuntatu, sguassemu l'erbe chì anu spuntatu intornu à ellu è l'avemu da mantene regularmente è fertilizendu ogni 15 ghjorni cù un fertilizante equilibratu chì cuntene e dosi di oligoelementi cunsigliati da u fabricatore.
Avemu da evità i fertilizzanti chì sò troppu altu in nitrogenu perchè, ancu s'ellu ci vole à favurizà u sviluppu di u follatu, avemu ancu mantene a so abbundanza per evità prublemi di malatie. Un altru travagliu culturale da esse realizatu hè di sguassà periodicamente a terra per favurizà a so aerazione.
A temperatura ideale di crescita hè trà 15 è 25 ºC. È u tempu chì ci vole à una cultura per andà da a pianta à a cugliera, se avemu da aduprà, hè di circa quattru mesi. A so cullizzioni hè fatta manualmente attraversu parechje tappe in tuttu u prucessu di cultivazioni sicondu i nostri bisogni. A freschezza è u sapori di sti foglie sò senza pari.
Arugula pesti è malatie
Sì i culturi sò posti currettamente è rega, a fertilizazione è a densità di i culturi sò curretti, hè abbastanza raru per un cohete per avè pesti è malatie. chì pò accade. Tenite in mente chì u so cultivamentu dura parechji mesi è hè ancu una pianta assai rustica.
In casu di prublemi fitosanitari, i pesti più cumuni sò l'afidi è e malatie più cumuni sò rust è mildiu pulveru.
Certi prublemi ponu esse chì, ancu s'ellu ùn sò micca direttamente ligati à a pesta, anu una relazione indiretta. Avemu riferitu à rotazioni o cumminazzioni di culturi nantu à a stessa terra o sustrato. Quandu u crescente in u campu, unu deve evitari di cultivà col, ravane, ravane è altre piante di a stessa famiglia in u stessu locu. Per d 'altra banda, hè ancu benefica in cumminazione cù altre culturi, cum'è l'albergine, lettuce, tomate o pepite.
Spergu chì cù questa infurmazione pudete amparà più nantu à quandu si pianta arugula è quale sò i passi per u so cultivamentu.
Sianu the first to comment