Cumu trattà a ruggine di rosa

rosi cù ruggine

Rust hè un fungus chì affetta assai spezie vegetali, in particulare i rosi. Una volta u ruggine nantu à i rosi si manifesta, hè difficiule di sguassà è hà un effettu esteticu disgraziatu. L'ambiente chì li piace hè umitu. Quandu piove, si sparghje assai rapidamente, ma ùn si prisenta micca finu à dui mesi dopu. U primu sintumu chì pudemu osservà hè l'apparizione di verruche di culori diffirenti nantu à e foglie.

In questu articulu avemu da cuntà tuttu ciò chì avete bisognu di sapè per cumbatte a ruggine di rosa, e so caratteristiche è i sintomi per pudè identificà rapidamente.

ciò chì hè a ruggine

fungus nantu à e foglie

A cuntrariu di l'altri fungi di u giardinu, cum'è u mildiu pulverulente, u rossu di rosa hè tipicu in i giardini. Questu ùn hè micca un sollievu, piuttostu hè un incitamentu per esse vigilante è prontu à luttà contra a rust rose è, se pussibule, impediscenu a so occurrence.

Ci sò parechji fatturi chì ponu accumpagnà l'apparizione di ruggine. In generale, pudemu attribuisce u so aspettu à l'umidità è u calore, chì sò l'ambienti perfetti per a maiò parte di i fungi, ma u fattu chì a rosula rust hè un prublema hà da fà cù a resistenza di i rosi contra ogni pesti.

Rose rust hè una malatia causata da un attaccu fungi. Questa hè una malatia seriu in i rosi, è in l'Europa miridiunali, pò ancu tumbà. Sta malatia di a pianta fungica hè causata da dui fungi diffirenti: Phragmidium tuberculatum è Phragmidium mucronatum.

Sembra chì sicondu i cundizioni climatichi è induve sò piantati i rosi, ponu esse più propensi à sminuisce unu o l'altru. In l'Auropa di u Nordu, u fungus più cumuni chì causanu a ruggine hè Phragmidium tuberculatum, mentri in l'Auropa miridiunali, u fungus chì provoca rust hè Phragmidium mucronatum. In u giardinaggiu hè impurtante di trattà è di cumbattimentu di l'oxidu postu chì l'effetti sò ugualmente dannosi, i stessi sintomi è trattamenti simili.

I sintomi di ruggine in i rosi

ruggine nantu à i rosi

A rilevazione precoce di ogni tipu di malatie o pesti ci aiuta à piglià e misure correttive adatte per eradicallu u più prestu pussibule. U primu sintumu di ruggine nantu à una rosula hè un bump aranciu chì appare nantu à a parte sottu di e foglie. Questi spots poi diventanu marroni o neri.

À u tempu (se ùn fermamu micca a malatia in u tempu), spots o muzzichi appariscenu nantu à a cima di e foglie. U fungus cuntinueghja finu à chì invade i rami di a rosa. In u peghju casu, e foglie finiscinu falendu à a terra è i rami murenu perchè u flussu di sap hè assai alteratu.

Prevenzione di a ruggine in i rosi

apparenza di ruggine in i rosi

Per prevene i fungi di sviluppà nantu à i rosi, u primu trattamentu chì avemu da dà à i rosi hè preventivu. Ùn hè micca chì vulemu evità l'ossidazione 100%, ma ovviamente pudemu evità, o in u peghju casu, se:

  • Facemu una poda propria. Pruning rose bushes hà un effettu preventivu nantu à l'apparizione di fungi (spots, moldi) perchè permettenu à u sole è l'aria per ghjunghje à l'internu di l'arbureti, chì hè necessariu per impediscenu di apparisce.
  • Mantenemu una bona distanza di piantazione trà i rosi. Stu suggerimentu ligame cù u suggerimentu precedente.
  • U fungus cresce in cundizioni di calore elevatu è umidità, ciò chì pò succede quandu i rosebushes sò vicinu è quandu ùn sò micca bè pruned.
  • pagà bè, tenendu in contu chì i fertilizzanti organici, cum'è l'humus di lumbricu, ponu migliurà significativamente a struttura di a terra è impediscenu l'apparizione di diversi fungi.
  • Ùn mugliate micca e foglie cù irrigazione. L'arbureti di rosula deve esse irrigati da u fondu, evitendu splashes quant'è pussibule.
  • Eliminate eventuali residui di poda, soprattuttu si sò affettati da fungus.
  • Mantene u giardinu senza erbaccia.

Rimedi casali utili

À questu puntu avemu da distingue chì ci sò parechje manere di piantà l'ossidazione, pudemu usà trattamenti ecologichi o l'usu direttu di fungicidi sistemichi ... alcuni di i quali sò furmulati nantu à rimedii ecologichi chì vi vede quì sottu.

Ci hè una mansa di letteratura nantu à questu sughjettu è avemu da decisu finu à quandu simu disposti à andà per sguassà e malatie di e foglie di rosa.

Diversi cumminazzioni di prudutti (licenza) sò usati in l'agricultura biulogica per prevene l'ossidazione:

  • Brodo di Bordeaux: sulfate di cobre per i rosi
  • Calcium Sulphur Broth, Rust Inhibitor
  • Cumminazione di i dui precedenti

Ci hè ancu una quantità di fungicidi di rosula domestica chì pareanu esse efficace contr'à a ruggine. U prublema cù i rimedii di casa per questi pianti fungi hè chì ponu esse menu efficaci o piglià più tempu per ghjunghje à i so scopi:

  • Salsa à l'agliu. Per trattà l'agliu cù l'agliu, avemu bisognu di un capu d'agliu trituratu, chì mettemu in un cuntainer cù 2 acqua calda.
  • Parzialmente copre è marinate per 24 ore. Filtremu i risultati è dilute à 100 ml per litru d'acqua. Applicamu duie volte à ghjornu per 5 ghjorni.
  • Salsa di cipolla. U prucessu hè esattamente u listessu cum'è u prucessu di macerazione di l'agliu.
  • A cipolle è l'agliu sò antifungali naturali.
  • salsa di camomilla. Immergemu 200 grammi di camomilla in 5 acqua tiepida. Coprimu parzialmente sta preparazione è lasciamu riposu per 24 ore. Dopu à 24 ore, filtremu i risultati è dilute 250 ml per litru d'acqua. Applicamu 2 volte à ghjornu (mattina è sera) per 5 ghjorni.
  • Slurry di l'ortica. A polpa d'ortica hè una ortica impregnata chì combatte ogni tipu d'infestazioni fungi. Hè un pocu più cumplicatu cà i precedenti, ma avemu u vantaghju chì i preparati preparati sò digià dispunibili.

Avemu da ricurdà chì e parti dannighjate di e piante ùn si ricuperanu mai, per quessa avemu da esse attenti à i primi sintomi. U megliu amicu di Rust hè una alta umidità è una temperatura moderata, cusì l'acqua di notte deve esse annullata à a fine di l'estiu. Ùn ci hè nunda chì pudemu fà per l'acqua di piova, sempre chì ci hè un bonu sistema di drenaje per impediscenu a furmazione di pozza.

Spergu chì cù questa infurmazione pudete amparà più nantu à a ruggine in i rosi è e so caratteristiche.


U cuntenutu di l'articulu aderisce à i nostri principii di etica edituriale. Per signalà un errore cliccate quì.

Sianu the first to comment

Lasciate u vostru cummentariu

U vostru indirizzu email ùn esse publicatu. campi, nicissarii sò marcati cù *

*

*

  1. Responsabile di i dati: Miguel Ángel Gatón
  2. Scopu di i dati: Cuntrolla SPAM, gestione di cumenti.
  3. Legitimazione: U vostru accunsentu
  4. Cumunicazione di i dati: I dati ùn seranu micca cumunicati à terzi, eccettu per obbligazione legale.
  5. Archiviazione di dati: Base di dati ospitata da Occentus Networks (UE)
  6. Diritti: In ogni mumentu pudete limità, recuperà è cancellà e vostre informazioni.